مطالبی که ان شالله در طی چند پست مطلب تقدیم خوانندگان گرامی میشود جمع آوری و نوشته شده توسط آقای امان الله شفا یکی از مبلغین و مبرزین بهائیت می باشد که پس تبری از این فرقه سرار خدعه و فریب کتابی تحت عنوان نامه ای از سن پالو را به قلم نگارش درآورده که در ابتدای ان فصلی را بعنوان تاریخ باب که بسیار مستند می باشد و تمامی نکات مهم و کلیدی انرا ازکتب مراجع بهائی آورده است . بعنوان هدیه سال نو تقدیم همه متحریان واقعی حقیقت می شود ان شالله که امسال سال آخر غیبت یگانه منجی عالم بشریت آقا امام زمان (عج) باشد .
در حدود یکصدو سی سال پیش در ایران ، جوانی شیرازی مدعی مقاماتی
الهی گردید و گروهی به وی گرویدند که به بابیه معرفی شدند .
زیر بنای اعتقاد این گروه تحریفی بود ازعقائد شیعیان که درانتظارظهور
حضرت ولی عصرمحمدبن الحسن العسکری (ع) بودند تا جهان را پر از عدل
و دادنمایدو ظلم و جور را از صحنه گیتی براندازد .
چون موضوع قائمیت و مهدویت از اصیل ترین اعتقادات اسلام و مورد اتفاق
کلیه فرق اسلامی بود لذا بسیاری بطمع مال و جاه و ریاست طلبی و یا
بعنوان اصلاح اجتماع بدروغ مدعی این عنوان گردیده و چند صباحی
عده ای ساده لوح و یا شیاد را بدور خود گرد آوردند .
برخی از مدعیان مهدویت کار خودرا از بابیت شروع کرده اند یعنی ابتدا
ادعای ارتباط مستقیم با آن حضرت را پیش کشیده و پس از اینکه گروهی
را بدور خود جمع کردند پا را فراتر نهاده و ادعای امامت و بعدا رسالت و
بالاخره ربوبیت و الوهیت نموده اند .
میرزا علی محمد شیرازی نیز یکی از افرادی است که در سال 1260
هجری قمری ادعای بابیت نمود و گفتار و کردار و عقائد وی زائیده
مسلک شیخیه بود که از ابتدا با آن سپرد .
وی در سال 1235 هجری قمری در شیراز متولد شد پدر وی محمدرضا
بزاز شیرازی و مادرش خدیجه بود و در دوران کودکی بواسطه از دست
دادن پدر در تحت سرپرستی دائیش قرار گرفت .
(( هیکل مبارک در سن 6 یا 7 سالگی بمکتب شیخ عابد معروف
به ((شیخنا )) که در محل مشهور به قهوه اولیاء در مدینه مبارکه شیراز
دائر بود تشریف برده و پس از پنجسال که بتحصیل مقدمات فارسی
مشغول بودند دیگر بمکتب شیخنا تشریف نیاوردند)) (درس نهم اخلاق علی اکبر فروتن )
پس برای تجارت به بوشهر منتقل گردید .
آشفتگی روانی وی در اثر ریاضتهای شاقی که در بوشهر کشید مورد
قبول نویسندگان بابی و بهائی می باشد .
وی چند سال قبل از وفات سید کاظم رشتی – بکربلا آمد و در درس وی
حاضر می گردید و رد آن زمان از نظر مقدمات درس عربی و منطق ،
کتاب سیوطی و حاشیه ملاعبدالله را خوانده بود . (ص 200 کتاب ظهور الحق جلد سوم
فاضل مازندرانی ) .
مسیونیکلا مدت اقامت باب را در کربلا دو سال و نیم یا سه سال میداند
( ص 200 کتاب مذاهب ملل متمدنه ) .
یکی از افراد پیرو عقائد شیخی ، بنام ملاحسین بشرویه ای پس از مرگ
سید کاظم رشتی از کربلا با عده ای از شیخیه بطرف شیراز رهسپار شد
و میرزا علی محمد را در شیراز ملاقات کرد ، میرزا علی محمد در شب
جمادی الاول 1۲۶۰برای ملاحسین بشرویه ای اظهار بابیت کرد و تفسیر
سوره یوسف را بعنوان دلیل به مشارالیه داد ( ص 54 تاریخ نبیل زرندی )
ادامه دارد .....
|