تاریخ باب و بهاء
مطالبی که ان شالله در طی چند پست مطلب تقدیم خوانندگان گرامی میشود جمع آوری و نوشته شده توسط آقای امان الله شفا یکی از مبلغین و مبرزین بهائیت می باشد که پس تبری از این فرقه سرار خدعه و فریب کتابی تحت عنوان نامه ای از سن پالو را به قلم نگارش درآورده  که در ابتدای  ان فصلی را بعنوان تاریخ باب که بسیار مستند می باشد و تمامی نکات مهم و کلیدی  انرا ازکتب مراجع بهائی آورده است . بعنوان هدیه سال نو تقدیم همه متحریان واقعی حقیقت می شود ان شالله که امسال سال آخر غیبت یگانه منجی عالم بشریت آقا امام زمان (عج) باشد .

در حدود یکصدو سی سال پیش در ایران ، جوانی شیرازی مدعی مقاماتی

 الهی گردید و گروهی به وی گرویدند که به بابیه معرفی شدند .

 

زیر بنای اعتقاد این گروه تحریفی بود ازعقائد شیعیان که درانتظارظهور

 

حضرت ولی عصرمحمدبن الحسن العسکری (ع) بودند تا جهان را پر از عدل

 

 و دادنمایدو ظلم و جور را از صحنه گیتی براندازد .

 

چون موضوع قائمیت و مهدویت از اصیل ترین اعتقادات اسلام و مورد اتفاق

 

کلیه فرق اسلامی بود لذا بسیاری بطمع مال و جاه و ریاست طلبی و یا

 

بعنوان اصلاح اجتماع بدروغ مدعی این عنوان گردیده و چند صباحی

 

 عده ای ساده لوح و یا شیاد را بدور خود گرد آوردند .

 

برخی از مدعیان مهدویت کار خودرا از بابیت شروع کرده اند یعنی ابتدا

 

  ادعای ارتباط مستقیم با آن حضرت را پیش کشیده و پس از اینکه گروهی

 

 را بدور خود جمع کردند پا را فراتر نهاده و ادعای امامت و بعدا رسالت و

 

 بالاخره ربوبیت و الوهیت نموده اند .

 

میرزا علی محمد شیرازی نیز یکی از افرادی است که  در سال  1260

 

هجری قمری ادعای بابیت نمود و گفتار و کردار و عقائد وی زائیده

 

مسلک شیخیه بود که از ابتدا با آن سپرد .

 

وی در سال 1235 هجری قمری در شیراز متولد شد پدر وی محمدرضا

 

 بزاز شیرازی و مادرش خدیجه بود و در دوران کودکی بواسطه از دست

 

دادن پدر در تحت سرپرستی دائیش قرار گرفت .

 

  (( هیکل مبارک در سن 6 یا 7 سالگی بمکتب شیخ عابد معروف

 

 به ((شیخنا )) که در محل مشهور به قهوه اولیاء در مدینه مبارکه شیراز

 

 دائر بود تشریف برده و پس از پنجسال که بتحصیل مقدمات فارسی

 

مشغول بودند دیگر بمکتب شیخنا تشریف نیاوردند)) (درس نهم اخلاق علی اکبر فروتن )

 

پس برای تجارت به بوشهر منتقل گردید .

 

آشفتگی روانی وی در اثر ریاضتهای شاقی که در بوشهر کشید مورد

 

قبول نویسندگان بابی و بهائی می باشد .

 

وی چند سال قبل از وفات سید کاظم رشتی – بکربلا آمد و در درس وی

 

 حاضر می گردید و رد آن زمان از نظر مقدمات درس عربی و منطق ،

 

کتاب سیوطی و حاشیه ملاعبدالله را خوانده بود . (ص 200 کتاب ظهور الحق جلد سوم

 

فاضل مازندرانی ) .

 

مسیونیکلا مدت اقامت باب را در کربلا دو سال و نیم یا سه سال میداند

 ( ص 200 کتاب مذاهب ملل متمدنه ) .

 

یکی از افراد پیرو عقائد شیخی ، بنام ملاحسین بشرویه ای پس از مرگ

 

سید کاظم رشتی از کربلا با عده ای از شیخیه بطرف شیراز رهسپار شد

 

 و میرزا علی محمد را در شیراز ملاقات کرد ، میرزا علی محمد در شب 

 

جمادی الاول 1۲۶۰برای ملاحسین بشرویه ای اظهار بابیت کرد و تفسیر

 

سوره یوسف را بعنوان دلیل به مشارالیه داد ( ص 54 تاریخ نبیل  زرندی )

 

ادامه دارد .....